4:e advent

Nu lider helgen mot sitt slut och snart är det Måndag igen. Men det har varit en lugn och skön helg här hemma, förutom att man har fullt upp hela tiden med våran vilda buse förstås. Bara för att man är förkyld så behöver man ju inte ha mindre energi? Tommy har jobbat cirka 2 timmar om dan både Fredag, Lördag och Söndag. Det är ju bra med lite extra övertid... I morse startade dagen relativt tidigt. Klev upp och gav Abbe frukost bestående av risgrynsgröt. Vi tände samtidigt alla fyra ljusen i staken, som Albin mest bara ville blåsa ut. Han älskar att blåsa ut ljus! Otroligt att det bara är 4 dagar kvar till julafton, mys! Sedan sov han en rejäl lur som nog var väldigt behövlig eftersom det är full rulle hela tiden då han är vaken. På tal om det så kan jag ju även tala om att han slog sig ganska illa idag, han har ju en jäkla otur den här lille mannen. Han höll på att klättra upp i våran säng, men lyckades ramla på nåt vis och slog pannan i sängkarmen. Han fick ett jack som blödde länge och en ganska stor bula och det var inte alls roligt. Men han är så tålig så det gick ganska bra, jag är iallafall glad att det inte var näsan eller munnen han slog. Tur i oturen kanske man ska säga? Annars idag har vi lekt och busat som vanligt, ätit pizza till middag hela familjen och sett på hockey där Sverige förlorade mot Finland i straffar. Sedan var det One Tree Hill. Ikväll somnade Albin vid åtta efter att jag hade hållit på i ungefär en timme. Strax efter det somnade även Tommy som ska upp klockan 3 inatt. Jag har roat mig med att ligga i sängen och tittat på Bedtime Stories, den var ganska bra. Nu ska jag nog läsa lite tills Abbe vaknar, sen blir det att försöka sova och hoppas på en hyffsad natt. Man kanske ska prova be till tomten? Det jag önskar mig mest är ostörda nätter med härlig sömn i fortsättningen. Det är nog kanske för mycket att begära av den skäggige gubben? Men det vore en underbar start på ett nytt år, då man har lite annat jobbigt att ta itu med... Ja ja, återkommer nog imorrn. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Annette

En sak som du kan skatta dig lycklig över Karin, det är att Albin inte ramlade och slog sig i huvudet INNAN du tagit julbilden till julkorten. Då kanske det inte hade varit en lika söt Albin på bilden :P ?

Jag fick mitt idag :) Tack så mycket! Jättefint!

2009-12-21 @ 15:30:35
URL: http://www.aninette.blogspot.com
Postat av: Emma

Jösses känns som det var år sen jag var här... Hur är det med er alla? Massa kramar från Skåne

2009-12-21 @ 16:31:16
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0