Vilken fart!

Gud så snabbt det går nu, man kan inte riktigt förstå. Från ena dagen till den andra kan det hända så himla mycket. I 1-2 veckor har Albin gått några steg. Igår började det öka lite, han gick flera steg och han har hela tiden kunnat kliva upp själv utan hjälp av stöd. Idag har han klivit upp och gått hur mycket som helst, nästan hela tiden och länge. Han kan gå genom hela lägenheten nu om han vill, så himla duktig! Och kan man bli annat än stolt? Det är så fantastiskt roligt att se och det märks att han tycker att det är jätteroligt att gå.

Idag har vi som sagt varit på 1-årskalas hos Albins kära vän Max. Där blev det lite lek, bus och "bråk" över leksaker. Dom vill nämligen alltid ha samma saker samtidigt. Men efter en stund var Max tvungen att sova, så då lekte Albin själv och härjade runt som vanligt. Men han mådde gott där hemma. Jag fick kaffe och gudomligt god smörgåstårta. När klockan blev fyra började vi röra på oss, eftersom dom fick annat främmande. Vi åkte hem, Albin fick middag. Och sedan - hör och häpna, så somnade Albin i sin matstol. För första gången! Helt otroligt, då måste han ha varit trött. Det tar väl hårt att vara på kalas. Han sov så gott, så trots att det egentligen var på tok för sent så fick han sova en stund. Först där i stolen, sedan fick han sova vidare en liten stund i min famn. För hur mysigt är inte det?

Sedan har vi lekt och busat som galningar. Han har som sagt gått jättemycket, han har hoppat på mig, lekt med  sina leksaker, kört bil, skrattat och varit allmänt glad och go. Jag tror att jag får strunta i dessa sovtider, att det ibland blir alldeles för sen eftermiddagslur. För han behöver den sömnen. Jag tror att ju bättre han sover under dagen, desto bättre sover han sedan på natten. Och han blir ju så himla glad och busig på kvällen när han har fått sova den där lurenpå eftermiddagen. Så då får han väl vara uppe lite längre då. Det är ju synd med tanke på att den där egentiden på kvällen är så underbar och mycket värd. Men om Albin är glad och nöjd så är mamma glad och nöjd.

Ikväll somnade han ändå strax före nio, så det var ju inte så farligt. Det är bra att han leker av sig ordentligt på kvällen innan läggningstid, så han är riktigt trött. Får hoppas att natten blir hyffsad. Just nu sitter jag i sängen med den bärbara och mår så gott. Gud vad glad jag är över denna dator, vet inte hur många gånger jag kommer säga det? Väntar även på att Tommy ska komma hem från jobbet, det blev mycket tidigare än väntat ikväll och det klagar jag inte på.
Nu kommer det lite kalasbilder!

Födelsedagsbarnet öppnar sitt paket från Albin

Albin ville nog också ha paket

Max var så snygg med skjorta och friserat hår

Grabbarna leker med leksaken Max fick av oss


Kommentarer
Postat av: Emma

En stor grabb du har, under han inte flyttat ;) hihi



Jaså är de så lika, du får lägga ut bild på Kattis :)

Kram

2009-08-05 @ 22:22:52
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Ååå DUKTIGA lilla Abbe!

Va faster blir stolt!

Känner att jag måste komma förbi snart och få se när liten går :)



KRAMAR!

2009-08-05 @ 22:41:26
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tror dig, men jag vill ju se bebis ändå, har jag ens sett henne?



Gud vad Albin är lik sin pappa, skrämmande likt haha :)



Kram och godnatt.

För du borde ligga i sängen nu fröken lilla :)

2009-08-05 @ 22:50:11
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Naaw, så duktig han är, snart blir han som en virvelvind där hemma :P haha

2009-08-06 @ 08:35:00
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0