Vilden Albin

Den här dagen har varit bra. I morse åkte vi från stugan och hem till mamma & pappa. (Det är bara cirka 4 km emellan). Och medan Albin tog sin lur passade jag på att duscha och gosa med min lilla kattunge Kattis.
Albin vaknade efter cirka en timme. Vi gjorde oss i ordning och han fick sin lunch, sedan for vi mot stan. Vi hälsade på Ida och Noah, det var väldigt trevligt. Albin var i det vildaste laget, helt otroligt. Ändå brukar han ju ofta bli lugnare när han är hos andra och får vara med andra barn. Men idag var han ganska sjögrön! Det började med att han välte ett nyöppnat mjölkpaket där vi satt i vardagsrummet. Som tur var så hann det inte rinna ur alltför mycket innan vi fick tag i det och det mesta blev bara på själva bordet. Sedan skulle han ta exakt allt som Noah hade, vad dte än var. Det han satt och åt på, det han satt och drack ur, det han lekte med eller hans napp. Albin har ju också lite problem med att förstå att man måste vara försiktig, till exempel när han ska klappa folk på huvudet. Som han då gjorde på Noah, han tog även tag och nöp honom lite i kinden. Han gick hela tiden, körde Noahs bil, kastade runt med alla saker och han satt inte still många sekunder. Men ANNARS var det okej, jag är ju glad att han var nöjd iallafall. Det var inte förrän på slutet han började bli lite grinig, för då var han så trött... Kanske även ska nämna att han välte ut min kaffemugg som var halvfull med kallt kaffe, då hamnade det mesta på mattan såklart! Trots detta så blev vi bjudna på Noahs kalas den 30:e Augusti, dagen efter Albins födelsedag och kalas. Det blir roligt att få vara med och fira hans dag, fast några dagar i efterskott (han fyller ju den 26:e). Får hoppas att Albin inte skrämmer hans vän lika mycket då, eller någon annan för den delen. När vi åkte därifrån idag var han iallafall helt slut, men fick bara sova en powernap i bilen. Och då somnade han i bra tid ikväll, redan klockan halv åtta. Skönt! Än så länge har han vaknat tre gånger.
Ikväll har jag och mamma mått gott i soffan framför en dvd-film, Wallander - Skulden, och den var helt okej. Nu tänkte jag snart gå och knyta mig, så man hinner somna och kanske förhoppningsvis sova en stund innan nästa vaknande. Godnatt!

Smågrabbarna idag  ♥ 

Kommentarer
Postat av: Erika - Tvåbarns Mamma

Hej!

nu har jag bytat blogg ;) Denna ja kommer använda nu. du är tillagd på bloglovin. Lägg gärna t mig om du vill :) Hur mår lille pojken? :)



Kram

2009-08-18 @ 07:29:55
URL: http://famenroth.blogg.se/
Postat av: Bröllopsbloggen

God morgon, hoppas allt är bra?

sitter här och kör min morgon runda med bloggar.

hehe



har vaknat på toppenhumör och bara önskar dej en kanonhärlig tisdag



kram

2009-08-18 @ 10:13:43
URL: http://brollopsbloggen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0