Svar

Till Maria


Albin har sina mat-rutiner, det kan vara lite från dag till dag och det funkar. Sömnen beror inte på sättet, utan att han är en sån som inte vill sova hur trött han än är. Så har han alltid varit, så vi har ofta fått kämpat lite för att få honom att somna. Sedan att han vill komma in till oss, kan ju bero just på att han är inne i någon period då han kräver extra trygghet. Han drömmer nog mycker mardrömmar nu också. Självklart är det mysigt att sova ihop. Men det är bara det att jag inte vill att det ska bli någon ihållande vana att komma in till oss vid tolv, varje natt och sova hela natten. Det hade varit skillnad om det varit tidigt på morgonen eller så... Detta med Albin kan varken vi eller någon annan göra något åt eller ändra på tror jag. Det är bara att hoppas att det går över av sig självt, eller åtminstone lugnar ner sig :) Sen de här med maten kan ju också vara någon period förhoppningsvis, för det är också från och till...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den är ny, skitbra pris fick vi den för :)

Ja, jäklar vad roligt det är att shoppa LOSS rejält! Väntar nu bara på att Julia ska vakna och sen sticker vi iväg för ännu mera shopping!

2009-08-27 @ 11:43:53
Postat av: MammaIda

Den är ny, skitbra pris fick vi den för :)

Ja, jäklar vad roligt det är att shoppa LOSS rejält! Väntar nu bara på att Julia ska vakna och sen sticker vi iväg för ännu mera shopping!

2009-08-27 @ 11:44:52
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Maria

Men nån period just nu verkar det ju inte vara eftersom du har skrivit om det nästan dagligen i flera månader...

Om han vänjer sig vid att sova i er säng, vad gör det? Så länge ni får sova båda två. Är det verkligen värt all smärta mm bara för att han (av principskäl?) ska sova i sin säng?



Men rutiner som är lite från dag till dag går inte ihop. Rutiner är ju när det är likandant dag ut och dag in.

Hoppas allt löser sig, men låt det inte kosta mer än det smakar... :-)



(Du behöver inte svara med ett helt inlägg, om du vill svara så gör det här som kommentar)

2009-08-27 @ 11:46:32
Postat av: Karin (Albins mamma)

Svar till Maria :



Ja jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är trevligt att du bryr dig. Vad menar du att jag har skrivit i flera månader? Det är ju det att han verkar vara rädd för att sova och mera otrygg, det har han int varit i flera månader. Det är svårt att förklara för någon som inte riktigt vet hur det är för just oss. Sömnen har han haft problem med sen han föddes och han har bland annat en känslig mage. Och i samband med alla problem han har haft så har han nog blivit lite "bortskämd" när det gäller insomning. Matrutinerna är olika just beroende på sömnen. Han sover ju olika länge på morgnarna och han somnar olika tider på dagarna. Det GÅR INTE att få någon sömnrutin för honom än, eftersom att just det är problemet för honom. Men han äter ju rutinmässiga mål, han får frukost, lunch och middag. Men tiderna kan variera lite och det beror på att vår pojke inte kan somna utan flaskan. Så när han ska sova på dagen får han flaskan, så därför kan det variera lite med tiderna. Men han ÄR inne i någon period nu, då allt är känsligare, han är mera mammig och han är ännu grinigare, han drömmer mardrömmar och han sover ännu mindre. Det är inte alltid så lätt att få exakt likadant varje dag. Och jag skriver inte om sånt här i bloggen bara för att klaga utan mer för att skriva av mig lite. Så egentligen behöver jag inte ha någon kommentar om vad folk tycker, det hjälper inte tyvärr :)

Jag har en mamma som varit barnskötare och jobbat på BB och barnavdelningen i 25 år, jag känner ingen som är så bra och duktig på barn som henne, hon kan mycket, hon säger också att han är inne i någon period nu. Vi har lite i bakgrunden med Albin, har haft mycket med sjukhuset att göra så han har haft problem med annat som kan ha lett till dessa sömnproblem.

Sedan åter till detta med sängen, självklart är det mysigt att ha honom i sängen och att han och jag får sova. Så jag kommer ju att fortsätta med det ett tag, lite bättre dom gånger det krävs. Men jag vill inte att det ska bli en vana, det kan sluta med att dom är tvugna att sova i sängen hela natten i flera år. Och det vill jag inte. Jag har dessutom varit med om en olycka för några år sen, där jag skadade min rygg. Så därför blir dom nätterna lite extra tuffa. Roligt att du läser min blogg och att du bryr dig. Men det är som sagt, svårt att förklara! Det blir nog bra till slut, han blir ju större och större och snart flyttar vi till en ny lägenhet... Nu blev det ju väldigt långt och ingående här, så tack för mig!

2009-08-27 @ 12:19:02
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hur länge blir ni i sollefteå? vi kommer inget på lördag, vi ska åka på patricks kalas då

2009-08-27 @ 13:05:56
URL: http://victoriagt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0