Mini kalas

Jag och Albin hade som vanligt en jobbig natt. Men har dagen har varit till vår belåtenhet. Tyvärr så väcktes han ur sin förmiddagslur, och inte av vad som helst heller utan av glassbilen. Det var ju tur att han åtminstone hann sova i 50 minuter. Men eftersom han nu sover bara en riktig lur om dagen, så är det lite för kort. Men det blev iallafall kört, så han fick komma upp och käka lunch. Sedan gjorde vi oss i ordning och åkte ner på stan. Först gick vi på konsum där det blev en handling åt lillprinsen, blöjor, tvättlappar, mat, dryck, efterrätter, gröt och nappar. Sedan for vi och parkerade bilen på stan och träffade mina kära vänner Tina och Annette i parken. Vi hade väldigt mysigt där vi satt tillsammans på en filt. Albin fick sig ett litet mini kalas, eftersom dom inte kan komma hans riktiga kalas. Och han fick så fina presenter. Av Nettan fick han en leksaksbil, en Ida T body, ett par shorts och ett par barbapappa vantar. Av Tina fick han så roligt lego med gubbar, en traktor, skottkärra och flera djur. Dom visste verkligen vad Albin ville ha, för det var saker han önskade. Tack än en gång tjejer, för presenterna och en trevlig dag! Efter en stund i parken gick vi och fikade, sedan strosade vi lite i affärer. Jag köpte ett 2-pack strumpor, en body och ett par byxor åt Albin på Kappahl. Och så köpte jag en nalle puh-boll och en sån där "snöboll" som man kan sätta ett kort i. Tyvärr så hade jag inget batteri i kameran idag, så det har inte blivit några bilder - dålig planering!
Här i stugan har Albin lekt för fullt, busat & myst med oss och ätit lite smultron. Han somnade gott av flaskan för bara en liten stund sedan. Så nu sitter jag med mamma i soffan framför teven, väntar på att kaffet ska bli klart. Det ska vi dricka till en god chokladtårta, man kan inte ha det så mycket bättre. Jag hoppas verkligen på en lugnare kväll/natt och längtar mycket efter Tommy, som vi äntligen får träffa imorrn då vi åker hem till Ramsele igen. Men innan vi åker dit ska vi följa med mamma till mormor och hälsa på... Hoppas ni haft en lika bra dag som oss? Nu blir det fika och lugna gatan här!

Kommentarer
Postat av: kakan

Hihi jag LOVAR glassbilen väcker vem som helst! ;) Även mig en kaka som älskar GLASS! <3 hehe



Jorå allt är bara bra här Malvina växer o växer helt tokigt vad fort det går! Man ser ju verkligen på bilder o så när man tittar tillbaks... Jisses liksom vart tog tiden vägen? :( hihi Kramar till er i Trolleland ;)

2009-08-19 @ 21:28:45
URL: http://kakaans.blogg.se/
Postat av: Emma

Glassbils låten är den absolut värsta jag vet, den väcker ju t.o.m de döda från graven. De har ändå sämkt "volymen" lite på den... Inte för att jag märker någon skillnad, den kör 5 meter från vår dörr!



Kram

2009-08-20 @ 17:38:49
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Annette

Hej!

Kan du inte skicka bilderna du tog med din mobil ? Vill se lite mysiga parkbilder :) Kram!

2009-08-21 @ 16:05:23
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0