Hemma!

Då sitter jag här igen, i sängen och lyssnar på älsklingen som sover gott. Jag hoppas att han får må bra inatt nu, framför allt med tanke på att han ska kliva upp klockan 2 och iväg för att jobba. Albin sover gott inne i sitt rum, han somnade halv nio ungefär. Efter en trevlig dag och lite kvällbus med pappa, så var det nog skönt att lägga sig. Det märks att hans mage har fått en liten omställning efter att ha provat mycket nya saker. Idag fick han till exempel för första gången äta en vanlig måltid som jag gjort, pölsa & pärer. Mums, det är ju en av mina favoriträtter, om man tänker på husmanskost iallafall. Allt gick inte ner ordentligt, men hyffsat ändå. Man får ju tänka på att han inte alls är van att äta sån mat. Han är van dom där skitpuréerna! Och han verkar så himla less på dom. Inte så konstigt eftersom han inte klarar av dom med bitar i. Så han äter ju bara dom där från 6 månader och neråt. Äckligt! Jag ska försöka vara duktig nu framöver och göra mer riktig mat åt honom, för han måste träna på att tugga. Han har ofta så svårt med det. Jag tänkte även introducera lite annat som fil, yougurt och sådant. Som han kan äta som mellanmål och så. Kan ju vara skönt att vänja honom vid sånt nu och dessutom så blir det nog väldigt mycket billigare i slutändan. För maten, yougurten, mellanmålen, efterrätterna och dryckerna för barnen blir faktiskt dyrt tycker jag. Dom är kanske inte är så himla dyra egentligen, men det blir väldigt mycket pengar iallafall.

Men idag så följde vi med mamma hem till mormor. Vi promenerade först till konsum med henne och handlade lite. Albin fick sitta och åka på mormors rullator nästan hela vägen. Sedan gick vi hem och fikade. Danne, Maja och Hugo kom också och sällskapade med oss. Mycket trevligt! Strax före tre kom vi därifrån, då åkte jag och Albin mot Ramsele. Han somnade efter en stund och sov hela vägen, vilket var skönt! Och det var så härligt att få träffa Tommy igen, framför allt för Albin. Efter att vi varit ifrån honom i nästan en vecka...
Tyvärr så blev det inga bilder idag heller, så vi får nöja oss med någon som ja tagit innan. Nu ska jag kika runt här på datorn innan jag lägger mig i ryggläge och ber till gudarna om en bättre natt. Nu känner jag mig verkligen helt slut. Inte nog med dessa dagar med fullt ös, mycket grin och ganska lite sömn, utan även dessa fasliga nätter. Jag har somnat efter 3 i flera nätter i rad nu och då har det inte varit någon bra sömn... Gud så jag klagar, ni får försöka förstå mig, medan ni tar klagomålen med en nypa salt. Det är bara för att jag vill ventilera mig!

Här är en kille som älskar att gunga!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad skönt att han får en chans att smaka mammas goda mat :)



Kram

2009-08-21 @ 14:23:57
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Jessika

Trist att jag inte var med när du träffade brudarna :( Men vi ses om en vecka!!! :) Gött med pölsa. Kram

2009-08-21 @ 20:57:47
URL: http://jessika-lapetitefleur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0