Som en sommardag

Vilket kanonväder vi har. Jag har gått i linne och svettats tidigare idag. Först gick vi ut en sväng och bort på "Faxen" för att kolla på lokalen vi ska hyra. Och den var alldeles perfekt. Vi var ute till halv tre, då vi såg att prästen svängde in vid vårat lägenhetshus. Vi gick upp och hade dopsamtal med honom. Det gick också bra, allt är planerat. Han är en helt kunglig präst så det kommer bli bra.

Efter det samtalet så gick vi ut en sväng igen, satte oss utanför Grillen och njöt i solen. Albin lekte lite i sittvagnen, som vi för övrigt fixade idag. Han har haft liggdelen länge, men det har haft sina orsaker. Efter en stund kommer det en karl med sin son och ska äta på grillen. Då säger sonen till pappan : - "Pappa, det här är ju som en sommardag". Så gulligt, och jag håller med honom fullständigt.

Jag fick huvudvärk nu i eftermiddag och var tvungen att lägga omkull mig i soffan. Tommy gav Albin middag, sedan for dom iväg en sväng. Jag somnade nog ganska snabbt och fick mig en god sömn. När jag vaknade var det mycket bättre, hade bara en grym trötthet som nu börjar minska.

Vi fick en glad nyhet idag, Tommy ska få jobba imorgon! Första riktiga arbetspasset där han kör själv och får betalt. Så himla roligt, jag tror att han är riktigt nöjd. Så tidigt imorrn bitti beger han sig. Då blir jag och Albin ensam, tro vad vi ska hitta på då? Det ska ju vara fint väder, så ut måste vi ju.

Eftersom det är sista April imorgon och Kennet & Jonna kommer till Ramsele, så har vi bestämt att vi ska grilla med dom hemma hos oss. Vi har ju redan flintastekarna i kylen som ligger och väntar på att ätas. Blir nog väldigt trevligt, kanske kan ta nåt glas vin också. Behövs inhandlas lite mer smågrejer imorgon.

Albin sover, han fick flaskan och somnade vid åtta. Han har redan vaknat 3 gånger, det är nånting som stör honom men jag vet inte vad. Han är ju lite bättre i förkylningen, inte riktigt lika mycket snor och inte alls samma feber. Men han har väldigt mycket hosta, framför allt när han lägger sig.

Tommy är hemma hos sin far och tittar på hockeymatchen. Jag har Roomservice på teven och äter lite chips vi hade kvar. Syndar lite på en Onsdag.
Det har tyvärr inte blivit en enda bild tagen idag.
Jag ska nog sätta mig i soffan nu och njuta medan det är tyst och lugnt. Det är Greys Anatomy som väntar. Återkommer kanske senare...

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vilken härlig dag det låter som. Tog musten ut lille Albino :)



Sv: Ja det var armbandet, han älska det! :)



Oki, men jag har en bild som redan är fixad, kan du ta den tro? Mailar över den så kan du se. Tackar!



Kram

2009-04-29 @ 21:04:11
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: ♥ MammaRussin

hallå..

ser nu att det är bara när jag är inne i kommentars sidaan som sidomenyn åkt ner.. inte på framsidan..:)



skönt för dig och fått sov en stund.. :)



kramkram

2009-04-29 @ 22:32:15
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0