Massa snöflingor

Idag åkte vi ju som sagt ner till stan, träffade Maria halv ett. Då gick vi och fikade på Lilla Caféet. Jag tog en toast och en cola, mycket mumsigt. Sen gick vi och strosade runt lite, de var jätteroligt att träffa henne.
Efter två gick jag till Tommy och Stellan, där drack vi kaffe...
Sen vid fyra åkte vi hem. Där vankades det mat - köttfärs och spagetti som pappa stod och lagade. Men jag tog köttfärssås innan han la i lök och vitlök - måste ju tänka på lilla Albin. Tompa åkte till Danne för att kolla på bilen. Den blev lite bättre, men inte helt bra. Hoppas bara att den går igenom besiktningen imorrn.

Vid halv sju gick vi bort till Oppe, Olli och Malin och fikade framför mysig brasa i kaminen. Jag fick välja ut en massa kläder som Olli haft när han var liten. Hittade mycket smått & gott faktiskt. När vi gick hem därifrån så snöade det ganska mycket, blev alldeles vitt på bilrutan. Var ganska mysigt faktiskt. Känns att det närmar sig vinter nu.
Imorgon åker Oppe och Malin till Karlstad och blir borta tills på Söndag. Så då tänkte jag, Tommy och Albin vara i Oppes hus tills dess. Vi blir nog antagligen kvar tills på Måndag eftersom vi då ska på återträff med vår familjegrupp. Känns onödigt att åka till Ramsele imorrn eller Fredag och hit sen på Måndag. Har inte så gott ställt nu heller så. Men då passade det ju bra att vi kan vara i Oppes hus. Ta hand om katten, vattna blommorna och så stör vi ju inte mamma & pappa på natten och morgonen.

Nu längtar jag lite till Ramsele, bara för att jag fick sms idag om att Ellos-paketet har kommit till OK. Blir roligt att få komma hem och hämta ut det.

Nu slutade just avsnittet av "Oskyldigt dömd" som vi suttit och tittat på. Tröttheten kommer smygande. Nu är det Insider - det handlar ikväll om kvinnojour. Helt sjukt! Ser nog kanske klart det om man orkar, sen blir det bums i säng. Ska bli sååå skönt! Hoppas man får en lika bra natt som den som var.

Fick också höra ikväll att min älskade gogubbe Bertil, Tommys farfar är på sjukhuset nu. Han har så lågt blodtryck. Jag hoppas att det är lugnt och att han blir bättre snart. Vi ska nog gå in och hälsa på han en sväng imorrn bitti. Han är ju den bästa gubbe som finns! Vill inte att han ska vara dålig,  han är ju så pigg egentligen, i huvudet iallafall. Han har blivit lite ofärdig nu den senaste tiden. Då är det nog inte nå vidare egentligen att bo 2 mil utanför Ramsele, mitt i skogen och ensam. Framför allt inte på vintern. Jag skulle nästan önska att han bodde på byn, närmare oss. Så man kunde hälsa på honom oftare, hjälpa honom att handla, städa och allt sånt. Vara nära om det skulle hända något. Får väl se hur det blir med det. Hoppas bara han blir bättre nu iallafall! Han är som en farfar för mig med.

GOD NATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0