Vibrationer

Den här babysittern ger bra vibrationer minsann. Är mycket nöjd med köpet. Gubben har legat i den ganska mycket under eftermiddagen och kvällen. Han har gnällt på lite, men bara för att han vill ha uppmärksamhet och att man ska roa honom. Herregud, lillen som blir 10 veckor i morgon vet redan vad han vill. Får se hur den fungerar sen när vi kommer hem och man har lite grejer att göra, se om han är nå nöjdare. Men i vilket fall så var den ju billig och mycket bättre än den skiten vi hade, han ligger mycket bättre!
Det är typ en sån här, fast annat mönster på dynan och andra leksaker...


Rent allmänt så har denna dag också varit bra, kan inte alls klaga. Bilen gick igenom besiktningen, gubben har varit hyffsat nöjd och sovit ganska bra. Har dock varit lite mer gnällig när det närmade sig kvällskvisten.

Glömde att berätta om att anledningen till att vi åkte på stan idag var att vi behövde blöjor åt Albin. Det började ju med att jag shoppade och Tommy besiktade, sedan gick vi på Lilla Cafét där jag åt en toast. Sedan började Albin att vakna efter ett par timmars sömn och några timmar utan mat. Så han grinade och var hungrig. Så vi gick till bilen, och blöjorna hade helt blåst bort ur huvudet. Så när vi kom hem kom Tommy på att vi glömt att köpa blöjor. Helt sanslöst. Tur att pappa skulle handla, fick ringa och be honom köpa åt oss...  

Danne, Maja och Rasmus kom och hälsade på ikväll. Vi fikade kaffe och glass och surrade. Maja har så himla fin mage nu, helt otroligt att halva tiden redan har gått - hon är i vecka 20...

Sen så var det en sak som störde mig lite idag. Jag blir grymt irriterad när jag förväntat mig något och så blir det inte så, framför allt när det gäller ätbara saker iallafall. För det första så hade jag gett middagstips till pappa idag - blodbröd, fläsk och vitsås. Han var på, skulle handla det och Tommy skulle få prova den rätten för första gången. Men sedan ringer pappa när han är och handlar och säger att det inte finns något blodbröd, och han iddes inte fara till nån annan affär bara för det. Så istället blev det hamburgare, till Tommys stora fötjusning. Men stor besvikelse för mig.
Sedan till kvällen, då var Tommy hos Kennet och såg hockey. Då bad jag honom att köpa med sig en påse nonstop och en coca-cola till mig. Och det gick bra, det skulle han ordna. När han sedan åker från Kennet och ska fixa detta så ringer han till mig och säger att han inte hade kortet med sig. Så det blev inget där heller, jag som var så otroligt godissugen, mest på choklad förstås.

Nu sitter vi framför teven, Tommy sitter och zappar, Albin ligger i babysittern och surrar & suger på sin hand som vanligt. Han ligger och sparkar som en dåre också, nästan så man tror att sittern ska spricka. 
Mina ögon svider av trötthet och jag är så varm, var tvungen att ta av mig tröjan. Inte nog med det så har jag en hemsk värk i nacken. Pappa masserade lite, men det gjorde så ont.

I morgon bär det hemåt mot Ramsele. Det blir skönt att komma hem. Tråkigt bara att våran lägenhet är i stort behov av städning just nu så det är hemskt. Sen så vi tvätt som måste tvättas och en disk som jag måste ta hand om. Behöver nog också handlas.
Sen ska vi nog träffa faster Elin imorgon också, hon ville gosa lite med Abbe tror jag? :)

Nä nu ska jag gå och sova ner mitt lilla hjärta, som just nu ligger och gnäller för fullt. Hoppas att det går ganska fort, så jag också snart får sova. Men måste nog suga ur snoret ur näsan först - gruvar mig för stackarn. Men han får ju bättre sömn.

God natt !


Kommentarer
Postat av: Faster Elin

ABSOLUT ATT JAG VILL MYSA MED ALBIN! Nu är jag ju frisk och kan kramas med han hur mycket som hellst! :-)

Kram på er!

2008-11-14 @ 10:04:55
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0