Trolldalsbesök igen...

Igår kom Tommy hem strax före halv tre, han gick och la sig och sov ett tag. Albin var lite gnällig från och till.

Gjorde mig inte för att ordna någon middag heller så Tommy gjorde hamburgare åt sig själv och jag gjorde mig några äggmackor. Då hade Albins humör stigit, blev lite värre och värre och vi var tvugna att turas om att hålla i honom. Vi hade egentligen tänkt åka till mamma och pappa idag. Men då tänkte vi igår att, vi far NU istället. Så vi turades om att packa och hålla i lillgubben, Tommy tog en snabbdusch. Jag klädde på Albin och mig själv, som tur var somnade han i bilstolen. Bilen var som ett ispaket (som Tommy inte trodde att den skulle vara). Så han fick ju sätta igång kupévärmaren och skrapa alla rutor innan vi kunde komma iväg. Strax före åtta kom vi äntligen iväg, efter att vi hade tankat på OK.

När vi anlände till Trolldals-backen så tittade vi på teve och tog det mest bara lugnt. Albin hade blivit lite bättre. Han fick en jättegullig pepparkaksdräkt med mössa som det var nonstop på, som mamma hade köpt åt honom. Mamma hade också tagit ut hans medicin på Apoteket igår. Den som hans läkare ansökte licens om och gick igenom. Så vi ska börja prova den idag, den är för hans mage och jag hoppas innerligt att den fungerar.

Albin somnade för natten vid halv tolv och sov ända till fem, då åt han och sov sedan i nästan tre timmar till. Så det var väldigt skönt, för både Albin och hans mamma. Vi klev upp strax före halv nio och då var hans mormor redan uppe och satt och fikade.
Jag lade ner Albin i hans säng igen, han var otroligt trött och somnade så gott efter att han hade dansat lite med sin mormor.
Tommy klev just upp, den turnissen, klockan är 11.10.

Sen ska jag, Tommy, Albin och mamma åka ner på stan. Först ska vi gå på Kläd-dax, jag ska se om jag hittar någon klänning eller nåt annat som jag kan ha på julafton, jag skulle få det av min snälla mamma. Sen ska vi äta nånstans på stan, efter det ska vi handla och åka hem. Tommy ska se hockeyn hos Kennet ikväll. Så det blir lite tjejkväll ikväll, inklusive lilla Albin förstås.

Nu vaknade gubben, jag ska ge honom en slurk. Sedan ska han få medicin kl. 13.15 och mat kl. 13.30. Man ska helst försöka ge den där medicinen en kvart innan måltiden på eftermiddagen och eftersom vi ska åka till stan senast två så har vi planerat det så.

Får se om jag uppdaterar något ikväll. Ha en bra dag iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0