Till annat fakta...

Det blev inget skrivet igår, för jag hade varken tid eller ork. Och när Albin lyckades somna ibland så var man tvungen att passa på att ta igen sig lite.

Igår fick vi iallafall tid hos läkaren på barnmottagningen halv två i Sollefteå, så det bar iväg dit vid 12. Och eftersom vi hade lämnat in våran bil på lagning var vi tvungen att låna svärfars bil. Vi åkte till sjukhuset där vi träffade mamma på parkeringen och förde över alla grejer till hennes bil. Sedan åkte Tommy tillbaka till Ramsele med bilen och blev kvar där. Han kommer nog hit ikväll, och vi längtar.

Hos läkaren - först vägde vi Albin, resultatet där var 5300 gram, då hade han gått upp cirka 160 gram på en vecka. Men då har han också kräkts ganska mycket och dessutom är han förkyld. Sen mätte han 60,5 cm. Läkaren som var en liten blond kvinna från Lund med höga klackar tittade på Albin, frågade frågor och pratade med mig och mamma. Och det är antagligen den vanligaste åkomman han har - KOLIK. Hon sa att det är ett utav det jobbigaste en förälder kan handskas med, men det är ju nånting som är bra och det är att det går över till slut. Det är vanligast att man har det i cirka 3 månader. Så hon sa att vi får hoppas att om en månad har vi en "ny" pojke. Så jag hoppas innerligt - mest för Albins skull. Hemskt att behöva ha ont i magen nästan hela dagarna, varje dag. Sen så fick vi med oss en liten kisspåse och ett rör att hälla Albins kiss i för provtagning. Det gjorde vi direkt vi kom hem. Det tog mamma med sig idag och det ska skickas till Lund. Och detta för att se om det finns något spår av svamp kvar i hans tarm. Det hoppas vi såklart att det inte gör, så att både jag och han slipper mera medicin. Nu är det bara att kämpa, trösta, stå ut och hoppas. Kolik är vanligt, jobbigt och inget man kan göra något åt. Jag tycker som sagt mest synd om lillgubben. Men läkarn sa att jag inte skulle göra detoch att det nog snart är över. Och sen sa hon att sen kommer han att bli en fin, vuxen och självständig kille. Hon sa också att han var väldigt fin, såg frisk ut och att hon inte var ett dugg orolig för honom. Så det var ju skönt. Vi ska höras vid på Fredag iallafall.

Efter sjukhuset åkte vi till Långsele och hälsade på mormor. Där var allt som vanligt. Vi fikade kaffe & tårta, surrade och skrattade. Mamma delade upp mormors medicin i dosetten - och mamma frågar "varför är medicinen tagen på morgonen, men inte på lunch och middag i Söndags mamma??". Haha, så är det varje gång, och då överdriver jag inte. Mormor har börjat bli lite vimsig de senaste åren - och med all rätt. Hon är ju trots allt 86 år. Jag fick en slant av mormor också, väldigt snällt. Även mycket behövligt, som vanligt. Sedan var vi på Konsum och handlade lite, både till oss och till mormor. Efter det åkte vi hem till Trolldalen.

Vi gjorde middag. Mamma & pappa åt vofflor. Men jag, jag gjorde gourmémiddag = pölsa, potatis & rödbetor. Hur gött är inte det? Jag har älskat det sen jag var liten.
Albin sov faktiskt några timmar där på eftermiddagen, eftersom han åkte bil där han somnade. Sedan sov han i sin mormors famn. Han sover ju alltid gott i ens famn, men det går oftast inte att lägga ner honom, då det är magen som jäklas.

Oppe och Oliver kom och hälsade på en sväng också, underbart!

Sedan fikade vi och tittade på House... strax före elva gick jag och Albin in på rummet. Han somnade efter ett tag och jag också. Sedan vaknade han klockan tre, åt och somnade igen vid fyra. Och sen sov han ända till åtta och då åt han i 25 minuter. Och jag kan säga att det inte är ofta han äter så länge numera. Så det var en allmänt skön natt.
Han är också ganska nöjd just nu, än så länge ska jag säga. Men det är guld värt. Så jag får ta det lugnt och sitta lite vid datorn.

Sitter och tittar ut och det är otroligt vackert. Det är blå himmel, sol, vitt och frostigt. Och just nu cirka 3-5 grader kallt. Men ser ut att kunna vara 15.
Måste ju ta Albin i vagnen och gå en sväng sedan, och se om han kan sova ute ett tag. Mamma och pappa jobbar ju till klockan sex båda två så jag är ensam hela dagen och pappa Tommy kommer väl senare, kanske ikväll jag vet inte.

För övrigt så går jag bara och väntar på att min Kitty ska få sina ungar nån gång. Jag vill vara med och hemma när det händer, inte i Ramsele. Hon är ju trots allt mitt barn hon också. Så, jag ska ju få små barnbarn kan man säga.

På Fredag åker mamma till Stockholm för att hon ska på sjukhuset där och kolla sitt öga. Då ska hon bo hos sin syster Ulla. Ulla ska tydligen ge Albin nånting och då ska mamma och hon gå på stan där och fixa nåt. Jag sa till mamma att jag gärna skulle vilja ha något från Polarn&Pyret. Dom har ju så fina grejer och bra kvalité. Sen behöver ju Albin kläder och har typ ingenting därifrån så det vore roligt med något speciellt. Har suttit och tittat lite på internet. Hittade två tröjor, en byxa och ett par jeans som var snyggt. Men då finns det ju mycket mer i affären. Så vi får väl se hur det blir...

Nu ska jag gå på toa, göra mig nån lunch och förhoppningsvis hinna äta den och ta det lite lugnt innan min lilleman vaknar. När han vaknar får jag klä på han och gå ut en sväng.

ALBIN nästan 2 månader - sötnos!


Återkommer nånting senare...

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hallå! Vad fin bloggen blivit :o) Hoppas det går bra med att vänta på barnbarnen. Själv väntar jag på jäsningen av mina lussekatter! HA det bra, kram!

2008-11-12 @ 16:03:28
Postat av: Lena

Ännu en utmaning... förhoppningsvis den sista... skratt

2008-11-12 @ 17:51:14
URL: http://axelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0