Mycket på schemat

Inatt sov lillgubben som en prins igen, det är så skönt. Jag tror det verkar börja gå åt rätt håll nu, iallafall med nattsömnen. Det är bara måltiderna kvar sen. Men jag tycker att det känns som att han har svamp kvar, i magen. Men vi får se när provsvaret kommer, borde komma i slutet på den här veckan iallafall tycker jag. Han somnade halv elva igår kväll, vaknade halv fyra men då åt han bara och sen somnade han direkt och sov till halv nio. Jag somnade strax före halv ett och vaknade några fler gånger, precis som natten innan så rörde han sig en massa och lät lite så man trodde att han skulle vakna men han fortsatte sova. Sen var det varmt och dålig luft i vårat rum så jag hade svårt att somna om varje gång jag vaknade.

Nu är vi uppe, hyffsat pigga och glada. Albin låg för en liten stund sedan i sin babysitter och var så söt i sina grå strumpbyxor med en pingvin på rumpan. Han låg och smågnällde lite ibland, han är ju så van att vi har gått och burit på honom och haft han i famnen när han var dålig, så han har ju tyvärr blivit lite bortskämd på det viset, men det har inte gått att göra något åt. Men nu då så får vi försöka låta han gnälla lite eftersom det bara är lite fjantgnäll för att han är uttråkad. Han vill att man ska hålla på med honom hela tiden, han är så rolig  :)

Sen så hittade jag Kittys mjuka råtta som skallrar när man skakar på den, den gav jag till Albin så han låg och höll i den lite. Gud vad jag saknar Kitty-gumman ibland...
Efter en stund blev han väldigt gnällig, vet inte om han var hungrig eller om han hade lite magkänningar. Men eftersom han kräks ganska mycket så kan han ju vara hungrig, då vill man ju inte gå och försöka trösta han om det är att han vill ha mat. Så han fick en skvätt och då deckade han efter 5 minuter. Så just nu ligger han och sover i vaggan.

Jag har precis betalat en räkning till Go´boken. Så nu är man nästan luspank, det är bara att vänta på barnbidraget och mammapenningen.



Sedan måste Albin bada och jag måste olja in hans huvud lite för att få bort lite skorv.
Vi har hur mycket tvätt som helst att ta i tu med. Tumlaren är fortfarande trasig här nere så jag är så jäkla less, att det inte blir gjort nån gång. Lägenheten börjar bli erövrad av dammråttor och skräp, nästan en hälsofara för oss alla. Så det är mycket på shcemat idag.

¤  Bada Albin
¤  Diska
¤  Tvätta
¤  Skaka mattorna
¤  Byta sängkläder
¤  Dammtorka
¤  Dammsuga
¤  Plocka lite här och där
¤  Packa ner Albins urväxta kläder
¤  Göra dom sista tackkorten

Det finns alltså ganska mycket att göra och allt kommer nog inte att bli gjort idag, om jag får gissa.

Herre jösses, nu är det faktiskt bara 13 dagar kvar tills det är 1:a Advent. Tiden går med raketfart framåt. Men vad mysigt, att få ställa fram adventljusstakarna och stjärnorna. Och byta till julgardiner och sen så småningom pynta med allt julpynt. Måste faktiskt åka till Dollarstore så fort jag får råd, och inhandla lite kraffs. Sen hittade jag ju också en ljusstake i Halens, i ek förstås, som jag kan ha på bordet. Vill ju också ha stjärnlampan i gårdagens inlägg...


Idag blir det alltså lite ståhej här hemma, jag lär väl bli alldeles slut. Tommy får kanske ta med Albin på en tur så jag kan hålla på lite själv i lugn och ro.

Snart måste vi ju ta julkort på våran lilla tomtenisse också, men det får vänta några dagar till, det är ju trots allt bara mitten på November än så länge. Men det värsta är ju att tiden går så himla fort.

Det är bara 4 dagar kvar till lilla Axel blir 1 år. Jag har presenten klar och jag hoppas att den blir okej. Jag tror det var kalas dagen efter, det blir ju skoj!

Nä, om jag ska ta och börja lite lätt medan Albin ligger och sover så snällt. Ska snart äta lite frulle också.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0