Min lilla ängel

Ja igår på IDOL så gillade jag verkligen Kevin! Han är helt storslagen. Och Johan, som är väldigt duktig på scenen men som inte har någon vidare röst gjorde faktiskt sitt bästa uppträdande igår - håller med juryn! Men jag tror att han måste ha nåt år på sig att utvecklas ännu mer, han kan bli en väldigt duktig artist, den lilla punkrockaren! Sedan Lars då, den lilla kufen. Han som är så himla duktig gjorde ju verkligen bort sig igår tycker jag. Visst, det var roligt. Men lite väl överdrivet. Håller helt och hållet med Laila som blev lite upprörd och sa att hon tyckte att han gjorde fel och att han tar plats för någon annan som verkligen fötjänar och vill ha en plats. Och som skulle ha brytt sig mera och gjort bra ifrån sig. Nä, istället så skiter han fullständigt i allt och alla och bara kör, gör parodi på det hela. Han vill ju knappt vara med i idol heller. Lite trist men...
Sepideh åkte ut, hon är väldigt duktig men det gjorde inte så himla mycket för min del. För Robin, Anna och Kevin är ju kvar!  :)

Vi såg en filmsom hette "Crash", inge vidare måste jag säga.. det hände inte så mycket.

Gick och la oss efter den.
Och nu till den stora nyheten - mitt älskade lilla hjärta somnade kl. 23.20 igår kväll och sov hela vägen fram till kl. 07.00 i morse. Helt otroligt. Och vilken skillnad det kändes, man kände sig utvilad och gladare på något vis. Och han åt, sen var han jättego, flinade och surrade precis som dagen innan. Och idag har han även sovit bra och ovanligt mycket under hela dagen. Jag gick en sväng med vagnen, bort till Carina och tillbaks. Sen sov han ute i den ett bra tag.
Sedan åkte mamma, jag, Albin och Olli till mormor. Tog med oss mormor på konsum och handlade, sedan hem till henne och fikade halloweentårta som var mycket god.
 Efter att vi hade varit där ett tag så åkte vi till pappas loppis i Kyrkdahl. Hittade en jättefin och cool tupp som jag fick av pappa, som jag ska ha på påsk. Albin sov hela tiden, vi hann till och med hem och hann precis äta upp min pizza. Då fick Albin lite krubb. Skön dag alltså! Albin fick en jättesöt kissemiss av sin mormor som hon köpte på konsum.

Och just det ja, har kanske glömt att tala om att min söta lilla vackra katt Kitty ska ha bebisar också, vet inte riktigt när för det kom oväntat och oplanerat. Kan vara litet tag kvar, eller komma när som helst, man vet aldrig. I vilket fall så blir det nog en överraskning. Gud vad dom kommer vara söta! Jag önskar så innerligt att jag hade kunnat haft både Kitty och hennes ungar hemma. Men eftersom vi bor i lägenhet och Kitty är ovanligt livlig av sig och måste vara ute så går ju tyvärr inte det. För hos oss kan man inte ha nån katt ute, både för trappuppgången och trafiken som är alldeles utanför. Så än så länge är hon hos min mamma och pappa där hon trivs som fisken i vattnet. Får se vad som händer och sker sedan. Men så länge hon har ungarna så lär hon ju måsta vara här...

Ikväll har vi sett "Stjärnor på is" och "Svensson Svensson", ätit godis, ostkrokar, vindruvor, druckit cola och även fikat kaffe & muffins. Man känner sig som en stor jäst degklump. Men gött vare! Så även kvällen har varit bra. Lillpluppen ligger och sover, han somnade vid elva. Jag är trött som en gris, så jag ska lägga mig nu. Får se hur länge hjärtat sover inatt då, undra om man kommer att få en till stor chock imorgon när man tittar på klockan?  :)
Hoppas att det inte blir allt för kallt i morgon så kan man kanske gå en sväng med vagnen, det är så bra att både jag och Albin får lite frisk luft, och så sover man ju bra ute. Det skulle ju iallafall vara väldigt fint väder imorrn, enligt prognosen. Just nu är det cirka 12-13 grader kallt, brrrrr!!!!

Och just det, ikväll så fick vi oväntat besök som knackade på dörren. Mamma gick och öppnade. Då stod det tre otroligt söta små flickor, eller häxor som de var just då. Dom sa : " Vi vill ha godis ". Haha, och tur var väl att dom kom till rätt ställe så här på en Lördag kväll, godistokiga som vi är. Så mamma gick såklart och hämtade godis åt dom. Jag har faktiskt fortfarande inte varit med om att utklädda barn kommit och knackat på förrän idag, på halloween alltså... Hur som helt så var de väldigt gulliga iallafall...

Jag lägger in en bild på ett snällt och gulligt spöke,
närmare bestämt spöket Laban!


Återkommer i morgon såklart.

GOD NATT, BU OCH HEJ DÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0