Mammas söta kille

Mammas söta glada kille här


Den här natten var betydligt bättre än dom två tidigare nätterna. Han var bara lite tjurig på att somna, det tog typ 1,5 timme. Men det gäller att ha tålamod. Han var ju inte så värst missnöjd iallafall och det är ju huvudsaken. Så han föll i sömn klockan tolv och sov fram till fem, då åt han och somnade sedan halv sex och sov fram till halv åtta. Då fick han äta igen och sen ligga hos mig i en timme.

Strax före elva gick jag på ICA och köpte ett födelsedagskort, sen på Färghandeln och köpte två små leksaker till Axel. Tänkte att det vore lite roligare att ge honom något mer än Niketröjan jag hade till honom. Sedan åkte vi till Edsele på 1-årskalas. Där väntade smörgåstårtan ivrigt på mig, jag åt två bitar och den var supergod. Sen var det sockerkaka, bullar, kärleksmums och prinsesstårta som Lena hade gjort och självklart kaffe. Så man var mätt, belåten och nöjd när man åkte därifrån kan jag säga. Mycket trevlig dag, och Albins första kalas. Tyvärr glömde jag såklart kameran idag också!

Vi kom hem vid halv tre, då fick Albin käka. Sen bäddade jag i sängkläderna i vaggan. Jag fick göra en liten specialare för jag hade inget täcke och kudde som passade för dom som är till spjälsängen är för stora. Så jag tog ett av dom vanliga täcken vi hade över och klippte till både ett täcke och en kudde som jag sedan satte sängkläderna på och det blev bra.
Så här blev resultatet


Tommy åkte till Göran före fyra för att se hockeyn på teven. Så nu sitter jag här, har tänt några ljus och har alldeles tyst och lugnt, himla skönt alltså.

Grattis än en gång till födelsedagsbarnen Kennet och Kristina!

Nu vaknade lillgubben som låg och sussade i vaggan i 25 minuter, han var så trött. Och vi har ju kommit fram till att när han blir trött så måste man prova lägga han i vaggan och sova ner honom. I babysittern har han ofta svårt att komma till ro och somna. Det är ju bra också att han får ligga på sin plats i lugn och ro, istället för att ligga i babysittern framför teven med en massa lampor och ljud. Bara han får sova!

Ikväll blir det Svensson Svensson såklart, får se om det är något mer spännande att se på teven.

Pappa med sin söta tomtenisse


Trött tomte efter fotosessionen


Mammas söta busunge



Nä nu ska jag sätta mig i soffan med Abbe och bara ta det lugnt, får se om man uppdaterar någe mer ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0