Helt slut !

ALBIN
Ja vart ska man börja? Kunde som sagt inte skriva något igår för vi hade fullt upp. Natten mot igår var den värsta hittills, Albin vaknade en gång i timmen, och mådde inge bra. Jag ger fortfarande dropparna och hoppas att det ska bli bättre snart. Nu är han nästan bara missnöjd, för det första så är det ju så sjukt synd om honom, igår kväll började jag till och med grina när jag försökte trösta honom, för då kunde han inte ens äta, han bara skrek och skrek sådär fruktansvärt skrik, men efter en stund då han hade lugnat ner sig så gick det bättre. Sen så blir man ju själv så slut, både jag och Tommy och man kan nästan inte göra nånting. Det är så himla hemskt! Man kan inte ana hur det är förrän man är med om det.
Igår började jag med helt mjölkfri kost och ska köra med det i en vecka, för att konstatera om det är mjölkallergi eller inte. Blir han inge bättre så är det högst troligt "Kolik". Jag vet inte riktigt vad man ska hoppas på mest? Självklart är det ju jättejobbigt och tråkigt om det är allergi, men då kan han ju iallafall bli bättre nu, och så kan det ju gå över senare om man har tur. Har han kolik så finns det ju inget man kan göra, och så vet man inte hur länge det håller i sig. Men man får nog nästan hoppas på att det är kolik och hoppas på att det går över inom en snar framtid. För det där med kosten blir mest bara besvärligt. Vi får se...

FÖRÄLDRATRÄFFEN
I Måndags kväll var vi på återträff med föräldragruppen på MVC i Sollefteå, det var jätteroligt att se alla, och att få se alla söta små bebisar som alla hade fått och dom var så välmående allihopa. Förutom Albin då tyvärr. Han skrek, skrek och skrek så jag fick stå och vagga honom och inte nog med det så var han den som skrek högst så att man inte hörde vad någon annan sa. Så jag fick gå ut med honom 3 gånger, varav på slutet han var väldigt väldigt hungrig så jag gick in på toaletten och ammade i 10 minuter. Det är ju det också, jag har inte så lättsamt att amma med mina dunderballonger. Man kan inte vara så diskret utan det känns ju som att jag blottar hela mig. Jag bryr mig ju inte så mycket, men jag tänker på andra - att det ser otroligt dumt och hemskt ut. Så jag vill helst inte sitta offentligt när det är mycket folk när jag ska amma. Jag blev helt dyngsur i svett, Albin emd. Och sån fruktansvärd värk i ryggen och dessutom huvudvärk .
Det var så synd om Albin hela kvällen, och sen blev det ju så tråkigt för jag missade ju en massa surr, kunde inte slappna av och inte fika, prata och ha trevligt. Men jag hoppas verkligen att det blir träff nån fler gång senare.
Ska lägga ut bilder på de söta små liven från gruppen sedan. Dom är på pappas kamera för jag var tvungen att låna den eftersom batteriet såklart var slut på våran.
Efter träffen som då pågick i två timmar, gick vi ner till mammas jobb (akuten) och så fick hon ta ett stick i tån medan han åt på mig, han märkte ingenting! Vi skulle kolla blodvärdet för han har varit så blek ibland på sistone. Men värdet var bra, det ska ligga på mellan 100 och 160 på spädbarn. Och Albins låg på 103 och läkaren sa att det var helt okej eftersom det var godkänt. Så antagligen blir han sådär blek när han har mycket ont i sin lilla mage.

GÅRDAGEN
Igår var samma visa fast nästan värre, tror att det var värsta gången hittills. För det första så hade han ju sovit fruktansvärt dåligt på natten. Och sen då den där magen som jävlas med honom. Efter att jag hade varit vaken varannan timme från klockan tolv på kvällen till klockan nio på morgonen var jag helt slut och hade huvudvärk. Så vid nio fick Tommy prova kliva upp med honom, men han skrek konstans i över 20 minuter och var helt otröstlig så till slut kom han in till mig. Jag gav han en liten slurk, sen klädde Tommy på honom och så for han en sväng. Först till Elin där han också hade varit missnöjd, sedan på viken och hållit på lite med bilen. Så då fick han ju sova en liten stund iallafall, i bilen där han oftast sover.
Strax efter ett gick vi till BVC för vägning och mätning, tog såklart vagnen. Det är lite jobbigt när han somnar så gott hos en och sen ska man av med alla kläder och böka på. Men "kors i taket" så var det första gången som han var riktigt nöjd fast vi klädde av, vägde och mätte honom. Så det var skönt. Och det var också underbart att se resultaten. Han hade gått upp nästan 500 gram på 2 veckor (5140 gram) - rekord hittills. Han var 60 cm lång, så det hade även skjutit lite på längden. Efter BVC gick vi på ICA och handlade lite. Jag var ju tvungen att inhandla lite mjölkfria grejer - sojamjölk, bröd och smör till exempel. Jag kan säga att jag knappt äter nånting nu, för det enda jag är sugen på är det som jag inte får äta. Brödet smakar skit, mjölken smakar skit och kan inte äta nån sås, ost eller mos eller nånting sånt. Men det är bara att bita ihop tills på Måndag, så får vi se om det blivit någon skillnad. Sen ska vi ju också på återbesök hos Natalia på barnmottagningen.
Sen till en hemsk grej. Jag låg i sängen hemma hos mamma och pappa en natt och försökte sova förra veckan, och helt plötsligt ploppade det upp i mitt huvud - JAG HAR JU GLÖMT ATT RINGA FÖR ATT BOKA TID FÖR FADERSKAPSERKÄNNANDET. Shit, jag fick panik och tänkte, tro vad fasen dom ska tänka om mig när jag ringer och säger att det blivit bortglömt?? Men jag ringde igår och då sa jag som det var. När jag fick de där papprena så la jag undan dom, sedan har det varit så mycket med Albin, problem med svamp och så och så har vi ju dessutom varit borta så mycket så det har helt enkelt blivit bortglömt. Han sa att det inte var någon fara och att det är lätt hänt. Vilken lättnad! Jag trodde att jag skulle bli dumförklarad, åtminstone på tonfallet, men icke! Så imorgon ska vi gå till medborgarkontoret här i Ramsele och så ska Tommy få erkänna att han är Albins pappa, vilken ära!  :)

Igår kväll tog Tommy med sig Albin en sväng igen, han åkte då till Tomas och Ann. Han var borta i typ två timmar, och där var han nöjd mesta delen. Medan dom var borta så diskade jag nästan hela tiden, hade såklart ett berg med disk, som hade stått i 9 dagar och väntat på mig. Kändes otroligt skönt när den var gjord. När mina grabbar kom hem så blev det amning och sedan Desperate Housewives. Albin somnade vid halv ett, sedan vaknade han nog två gånger innan halv sex varav en gång han åt, sedan vaknade han halv sex och åt. Sen somnade han och vaknade om vartannat hela tiden fram till halv tio. Men det var ju mycket bättre än natten innan så jag är ganska nöjd. Det är bara så synd att han ska ha så ont i magen. Jag skulle kunna vara vaken ännu mer och ännu längre bara Albin mådde bra! Det är ju så jobbigt för honom eftersom han är så grymt trött men knappt får sova nånting, varken på dagen eller kvällen.

Söt bild på lillgubben som räcker ut tungan  :)


Albin i babygymet - ser väldigt spännande ut va ?  :)


IDAG
Vi klev som sagt upp halv tio. Jag tog och badade Albin, det var behövligt eftersom jag inte gjort det på ett bra tag då han har varit så grinig. Han tyckte inte om det så mycket som han brukar, eller inte alls snarare sagt. Så det blev ett snabbad.
Sedan kom Elin, Edvin, Lena och Axel och hälsade på oss. Väldigt kul att träffa dom. Jag är nog inte så rolig att träffa just nu när jag är så slut och nästan bara fokuserad på Albin. Men det var trevligt att träffa dom iallafall. Axel och Edvin lekte runt för fullt - lägger ut bilder på dom sedan!
Anledningen att jag kan sitta här och skriva nu är för att Tommy tog Albin med sig i vagnen och följde med dom till lekparken en sväng. Då ville jag passa på att ta det lugnt själv en stund och sitta här och skriva av mig lite. Jag hoppas verkligen att han får sova ett tag i vagnen nu.

Känner mig ganska tom i huvudet just nu. Jag hoppas bara att Albin får en bättre kväll och natt, både för mig men framför allt för hans skull! Det är ju så synd för han har oftast haft ganska bra nätter förut, det är då han har brukat sovit som bäst iallafall. Och nästan ingenting på dagarna. Nu är det dålig sömn både på kvällen och dagen, förstår inte hur han orkar lillgubben. Och allt är den där jäkla magens fel! Håller tummarna på att han ska bli bättre snart! Trots att han har väldigt jobbiga stunder och att man är så slut så kan han få en lugn och skön stund då han är hur glad och go som helst och sitter och ler & surrar för fullt. Och då spelar det ingen roll hur trött och slut man än är, man smälter i vilket fall och blir så lycklig. Tänk om han inte skulle ha problem med magen, då skulle han ju vara sådär nästan hela tiden.

Jag ska göra kyckling & ris till middag idag - blir nog väldigt smaskigt! Men det blir inge creme fraiche eller currysås till som jag brukar. Utan kanske lite soya eller sötsursås.

Ikväll ska vi självklart se Oskyldigt Dömd och hoppas på att dagens avsnitt är bra och spännande. Efter det är det väl Insider tror jag, så det blir väl att se det också. Sen får vi se hur Albin mår och när han kommer att somna.
Återkommer minst troligt ikväll, men man vet ju aldrig. Annars blir det förhoppningsvis imorrn.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0