Goder afton

Det blev korv och strips till middag som jag tänkte, det var faktiskt hyffsat. Hade gärna velat ha räksallad till, men man kan inte få allt här i världen...

Jag har plockat lite här hemma. Och jag blir lite irriterad för att jag inte hittar ett par gardinstångsfästen. Jag har för mig att det ska finnas ett par nånstans, men kan fasen inte komma på vart. Jag som har tänkt att sätta upp gardinstång och gardiner i sovrummet igen så himla länge, men det har inte blivit av. Fråga mig inte varför. Men då tänkte jag ju göra det idag när Tommy och Albin for iväg till hockyhallen. Då kunde jag ju inte hitta dom där. Så jag får väl se hur det går med det.

Till råga på allt så har det även blivit nåt jäkla vajsing med tumlaren här nere. Tommy la in all tvätt i tumlaren igår, och när han skulle hämta tvätten på eftermiddagen idag, så stod tumlaren fortfarande och gick, och tvätten var fortfarande blöt. Hyffsat stört. Och då blev det lite sådär knepig lukt på vissa grejer som det kan bli ibland om det legat blött länge, så jag la in i tvättmaskinerna och tvättade om. Jag gillar ju inte att torka i torkskåpet, mina och Tommys grejer går väl bra. Men Albins kläder och handdukarna är inte vidare trevligt att torka där, det blir så stelt. Så Tommy ska fara till sin pappa med Albins kläder och lite mera och tumla där.

Albin har sovit bra flera gånger idag och ikväll. Så otroligt skönt!

Sov gott i soffan i eftermiddag  :)

   
Här är min lilla söta björn  :)


Moderkärlek

En mors kärlek är mera som
rostfritt stål än som
maskrosfjun.
En mors kärlek är inte så mycket
gräddbakelse som fullkornsbröd.
En mors kärlek är en brinnande
låga som kan få vem som
helst att göra det omöjliga.
En mors kärlek behöver ingen vila
för att orka leva vidare.
I en mors kärleksfulla ögon
är alla barn vackra.
En mors kärlek är som en
läkande ört.
En mors kärlek är som en nybakad
sockerkaka den behöver inte
vara perfekt, för den smakar ändå
alltid lika ljuvligt.
När en tonårspojke äntligen
kommer hem framot nattkröken
flera tmmar försen
och får en rejäl skopa ovett
som välkomsthälsning, då är det
bara bevis på
sann moderskärlek.
En mors kärlek är som luft.
Den finns där hela tiden men
ingen märker den- inte förrän
den upphör.
En mors kärlek är för familjen
som ledfyren för en skäppare.


Pepparkakshjärtan köpte jag också idag!

Nä, nu ska jag sätta mig framför teven med mina pojkar och invänta nattens förhoppningsvis goda sömn. Hoppas att det finns något på teven som är värt att se. Har ju missat mycket av  "Vad blir det för mat"  med Per morberg, han är ju helskön. Rolig att lyssna på och faktiskt trevlig att titta på, trots sina speciella ting. Dessutom så gör ju all mat han tillagar att man blir så sugen att det nästan kommer dreggel i mungipan. Det tycker jag oftast om alla matprogram faktiskt. Fast det kanske inte är något jag egentligen tycker om så kan det se så himla gott ut. Och sen om man är hungrig så ser ju nästan allt aptitligt ut. Men hans program är bra iallafall.

Hörs i morgon. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0