Fullt upp!

Äntligen ligger gubben i vaggan, förhoppningsvis redo att sova för natten. Han hade en ordentligt krampanfall ikväll, helt hysterisk och otröstlig som han kan bli, var tvungen att ringa mamma. Hon tyckte det var hemskt att höra. Annars har han varit smågnällig till och från hela kvällen... Jag har gått runt och burit på han hela tiden och försökt roat honom.

Tommy är med sin pappa och åker lastbil och kommer antagligen hem vid ett inatt, längtar! Jag sover nog då, hoppas jag. Men det är ändå mycket härligare när han är här.

Jag var som sagt på BVC idag, han hade bara gått upp 160 gram denna vecka också, kan bero på förkylningen, eller om han har svampen. Huvudsaken han går upp någorlunda, men jag vill ju att han ska gå upp mycket eftersom han redan ligger efter. På längden växer han då flitigt, 61,5 cm är han nu, min långa smala grabb.

Efter BVC träffade jag Helena och William utanför fiket, jag fick en present av dom, en lundmyhr body "Gullunge". Gud så snällt, tack så mycket till dom! Sen hängde jag på dom och fikade på sockerbagarn. Det blev en kärleksmums och en cola för mig. Som tur var så sov Albin ute under vår fika/prat stund som var väldigt trevlig. Wille var väldigt glad, surrig och busig. Hoppas man träffar dom snart igen.

Sen så har jag fått tid för efterkontroll hos barnmorskan, det blir nästa Onsdag klockan 9. Så då får Tompa vara hemma med Albin, hoppas att det går bra då, att han är lika glad och mysig som han brukar vara på morgnarna.

Men nu måste jag skynda mig i säng och försöka sova, nu när Albin sover. Och hoppas att vi får en hyffsad natt, bättre än den senaste iallafall. Ska bara ringa mamsen och Tommy först.
Hörs imorrn.

GOD NATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0