Magont & sprutor - usch!

Igår kom vi hem till Ramsele igen. Då var det för mig att börja fixa i ordning lite avdentsfint här hemma, eftersom det inte blev gjort innan vi for till Sollefteå. Så Tommy tog med Albin till Elin i nästan två timmar. Det blev jättemysigt med stakar, stjärnor, ljus och tomtar. Det fattas bara att stryka och sätta upp julgardinerna, men det får bli nån annan dag när jag har tid och ork.

Ja, och inatt var det inte alls nå roligt. Lillgubben somnade klockan tolv, sedan vaknade han strax före ett och hade fruktansvärt ont, det var en utav de värsta gångerna, man kunde inte göra nånting. Jag satt och vaggade, jag gick, jag stod, jag sjöng och gjorde allt möjligt, men ingenting hjälpte. Till slut var jag ju tvungen att ge stackarn en slurk så att han kanske kunde få ut nå gaser eller möjligtvis somna. Och efter en stund så somnade han ju faktiskt. Men huga vad hemskt det är, man vänjer sig aldrig vid det dära, tycker lika synd om honom varje gång. Sedan sov han från halv två till halv sex med mig i min säng. Sen somnade han och vaknade två gånger tills Tommy och han klev upp halv tio efter att han hade fått mat, då fick jag sova vidare till halv elva. Det var himla skönt kan jag säga och behövligt...

Det har inte varit någon vidare dag för honom idag heller. Varit väldigt grinig och gnällig och strax före ett gick vi med vagnen till BVC för vägning och mätning, han var fortfarande 61,5 cm lång och han vägde 5780 gram - han hade alltså gått upp 170 gram på två veckor. Otroligt lite, men han följer sin egen kurva iallafall. Han är väl helt enkelt en sån som går upp lite i vikt. Han kanske skjuter iväg sen nån gång får man hoppas. Efter det var gjort så fick han två sprutor. Först fick han ena, och fy vad ont det gjorde! Och han som redan hade ont i magen och skit, gud vad jag tyckte synd om honom. Han får då stå ut med mycket han, mitt lilla hjärta. Han skrek och skrek och skrek, för full hals. Försökte ge han bröstet men han tog det inte, efter en stund när han lugnat ner sig lite så åt han en skvätt. Sedan var det dags för nästa spruta. Det gjorde lika ont i mig som i han, huga! Det är tur att man är van att höra honom skrika sådär, för lät nästan likadant som han brukar låta när han har riktigt ont i magen.

Efter hela proceduren och allt skrik så fick han äta ganska rejält, sen deckade han på mig och han fick sova ett tag innan jag började böka på med kläder.
Sen gick vi på ICA en en snabbis, sen hem och då fortsatte gubben att sova i vagnen nere i trappuppgången. Han sov väl sammanlagt i två timmar, så det var skönt. Nu hoppas jag bara att han inte får så mycket feber, men jag har iallafall alvedonet redo. Det är skönt att detta är gjort nu, nu är det ett tag tills nästa gång.
Det var iallafall roligt att träffa Anneli och Max, men kanske under lite tråkiga omständigheter. Hoppas man kanske kan hälsa på dom nånting snart istället...

Albin vaknade halv fyra, jag tog tempen - hjälpte honom att bajsa lite (har fått göra det flera gånger idag), bytte blöja, gav han mat och nu sover han gott igen i vaggan. Får hoppas att han får sova en stund till nu. Hoppas att få en lugn kväll och natt nu, för Albins skull.

Tommy är ute med sin pappa i lastbilen och kommer väl hem inatt nån gång, men jag hoppas att det inte blir alltför sent. Jag ska väl försöka få lite julkort gjorda, började igår kväll och gjorde väl typ 13 stycken, ska göra 40 stycken så jag har några kvar. Men det skulle vara skönt att få det ur världen.
Annars ikväll blir det väl teven som vanligt - Unga mödrar, Vänner och Desperate Housewives.

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0