Slut som artist

Goddagens!

Denna natt blev inte heller någon höjdare. Den började bra när lillgubben somnade klockan 22, inte alltför vanligt vill jag påstå. Men dessvärre så vaknade han redan före ett. Och det är inte bara att han vaknar, utan han är sur också. Men då fick han lite käk, sen hade han svårt att somna om. Strax före två somnade han igen. Före fyra var det dags igen, även då var han inte så munter. Då fick han komma och ligga hos oss. Sedan vaknade han minst en gång i timmen tills han och hans pappa klev upp vid nio. Jag fick ligga kvar i en hel timme. Det var ju jätteskönt, men jag kände mig inte direkt utvilad för det. Nä, jag är snarare trött som en morfin-knaprande snigel (fast utan någon dåsig kick). Känner verkligen att man skulle behöva en hel natt med ordentlig sömn och sedan en lugn dag, för att bli halvt som en människa igen.

Nu kommer ni att bli chockade - disken står kvar än idag! Den blev aldrig gjord igår. Jag satt kvar vid datorn en stund. Sen kom Tommy & Albin hem från deras lilla tripp. Då var det medicin och mat som gällde. Sen var det middag, jag gjorde en enkel omelett åt oss men den blev väldigt god. Det fanns sedan ingen tid över åt nån diskning, och som sagt så la vi oss ju klockan tio. Har inte gjort den idag heller, har varken haft tid eller ork. Det får förhoppningsvis bli imorrn. Då är ju Tommy hemma och ledig.

Albin lyckades sova i nästan två timmar på våran säng idag, först 40 minuter, sen var han elak som tusan. Då fick jag lägga mig hos honom. Jag vilade då i en timme bredvid, så mysigt så. Jag tror nästan att det borde vara tänderna som spökar lite ibland då han blir så himla sur. För han kan vara nyäten, nybajsad och sova så skönt. Sen vaknar han och är jätteirriterad. Och det låter inte riktigt som vid magont... men men, vad vet man?

Sen vid fyra idag tog vi vagnen. Gick på ica först en sväng. Sen gick vi till dagis, för att ge dom tackkortet och julkortet från oss, eller rättare sagt från Albin.

När vi kom hem var det medicin och mat. Sen har han faktiskt varit rätt så nöjd. Gick just och hämtade honom i vaggan där han har sovit i 2o minuter. Jag ska se Unga mödrar nu. Senare blir det Bonde söker fru och efter det tror jag att det kanske blir en film, som börjar klockan 21 i 5:an - Ödets makt.
Tommy kommer hem sent ikväll...

Nä nu blir det teven. Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej. Är ni hemma imorgon? Tänkte åka in med julkortet till er så ni hinner få det :)

Kram

2008-12-19 @ 14:53:28
URL: http://axelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0