Ombytta roller

Igår var som sagt Tommy och Albin iväg till Gårelehöjden och hälsade på Ulf. Dom var borta i 4,5 timme. När dom kom hem var det mat som gällde för lillgubben. Även för oss, köpt pizza från Rafna. Hur gott som helst! Det var skönt att vara själv i lugn och ro ett tag. Jag fick bort den där nedrans disken medan jag diggade lite musik.

Resten av kvällen var också lugn med lite chips och coca-cola, och teve såklart. Jag gjorde en beställning från H&M, tog såklart på faktura, så det blir i slutet på Januari som det ska betalas. Då kommer vi ju att ha några extra slantar eftersom Tommy då får bidrag. Blev en rejäl summa - men också väldigt mycket för pengarna. Tre stycken tröjor, en kappa, ett set med tunika & tights och en klänning åt mig. Två fina tröjor åt Tommy och ett par byxor åt lille E. Så nu längtar jag till allting kommer, kan ta nån vecka...

Vi gick och la oss vid halv tolv, Albin somnade tolv. Och herregud, han sov hela natten. Från tolv till halv åtta! Då när han vaknade så åt han, sen sov han mellan halv nio och halv tio. Gud så underbart, jag vet inte hur länge jag bett om en sån natt? Så himla bra för honom att få lite sammanhängande sömn. Synd bara att inte jag också fick det, när han för en gångs skull hade en så bra natt. Nä, jag somnade inte förrän vid två, sedan vaknade jag minst en gång i timmen iallafall. Det var ombytta roller. Hyffsat drygt, men är ju ändå jätteglad att Albin sov rakt igenom. Vid halv tio klev vi upp, gick och väckte papsen som låg i gästrummet och sov, jag skickade dit honom inatt halv två för jag höll på att bli tokig. Det är ju otroligt att ett par i 20-årsåldern redan ska behöva börja sova i separata rum. Men ganska komiskt också!

Dagen har varit rätt lugn i övrigt. Jag köpte en julblomma åt Bertil som vi sedan åkte till honom med. Där hjälpte Tommy honom att skotta snö, fick då en slant både till oss och en liten julslant åt Albin. Gogubben där! Sen åt vi vofflor, jag tryckte i mig två stycken, bara för Bertils skull. Ville egentligen bara ha en, men han ville ju att jag skulle ta en till. Så okej, jag är ju inte den som är den!

Jag köpte också en liten julklapp åt Axel och en till liten klapp åt Edvin - kunde inte låta bli. Hinner ju tyvärr inte träffa dom före jul... Jag får väl lämna Axels klapp i deras postlåda imorrn när jag åker till Sollefteå.

Nu ligger lillgubben och sover, Tommy ligger också i våran säng. Får se om han får stanna kvar där inatt, Tommy alltså! Jag hoppas på ännu en bra natt förstås och att jag har lättare att somna. Imorrn åker jag och Albin upp till högre höjder, alltså till mamma & pappa i Trolldalen där vi ska vara och invänta julen. Hoppas på att få hinna träffa gudmor Camilla en sväng också innan hon åker tillbaka till Sundsvall. Tommy blir kvar i Ramsele för att han ska köra lastbil med sin far på Måndag morgon och Tisdag morgon. Så han kommer till oss på Tisdag.

Imorrn blir det lite att göra och fixa innan jag kan ge mig iväg. Ska bada Albin, packa det sista, vattna blommor, diska och tanka bilen bland annat...

Hoppas ni haft en trevlig helg, nu bjuder jag på lite bilder!

Hur söt får man vara?  :)


Nakenfis  :)


Myser med mamma  :)


Här härmar man mamma lite  :)


Och här är dom igen, dom där älskade fötterna  :)


Tack för mig, god natt!

Kommentarer
Postat av: Jessika

Underbara bilder!!! Han ser så go ut :)

2008-12-21 @ 10:48:19
Postat av: Lena

Men inte hade du väl behövt köpa något till honom. Var förbi med julkortet imorse 6.30 innan jag skulle på jobbet. La det i bilen så jag hoppas ni såg det. :) Kram och GOD JUL!

2008-12-21 @ 16:56:40
URL: http://axelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0