Julafton

Hejsan!

Jag har inte kunnat skriva någon blogg på tre dagar, och usch vad det känns trist. Det är knepigt hur beroende man kan bli av en sån sak. Men det är ju just för att det är så roligt, och sen förväntar sig ju vissa att man skriver varje dagockså. Vet ju själv eftersom det är flera bloggar man vill läsa varje dag, och hur "besviken" man blir när det inte står något nytt. Anledningen till uppbrottet är att internet och telefonen hos mamma och pappa inte fungerar för tillfället, och dom vet inte vad som är fel.

Idag är det iallafall julafton, mysigaste och bästa dagen på hela året enligt min mening. Jag och Albin klev upp före sju idag. Och min trötta men ändå pigga lilla pojke somnade strax före halv ett inatt, vaknade vid fyra och åt och sen vid halv sju då vi som sagt klev upp. Mysig frukost vid julgranen och en tomteklädd liten Albin förgyllde denna morgon. Tänk va, att det är Albins allra första julafton idag?

Nu har jag just betalat några räkningar, lite mindre roligt denna dag, men det är ju ett måste tyvärr. Skönt att ha det gjort just när pengarna kommit in på kontot...

Jag måste nu skynda mig att ge Albin en rejäl måltig. För sen ska mamma ta honom i vagnen på en promenad, och medans ska jag åka ner på stan och göra några ärenden, så här i sista minuten. Några småsaker bara.

Sedan kommer allt folk, då blir det Kalle Anka på teven, sedan mat, mys och tomtebesök med en massa klappar och sedan fika. Blir nog hur bra som helst, som alla år. Albin ska ha på sig ett par bruna manchesterbyxor och en snygg skjorta med brun slips, gud så snygg han kommer vara! Hur jag själv kommer se ut, det är fortfarande en bra fråga. Vet inte ens vad jag ska ha på mig, kanske en svart sopsäck? Behöver bara göra hål för armarna, praktiskt!

Jag hoppas att jag kan kludda ner några rader senare ikväll och berättaom dagen, vad vi fått för klappar kanske... Och kanske även visa en massa bilder!

Nu måste jag kila!

Från oss alla, till er alla, en riktigt god jul!

Kommentarer
Postat av: Elin

Lille Albin får sin julklapp nästa gång vi ses. Vart ju en miss då jag är så glömsk (ja, jag är ju mer glömsk än dig skratt) så jag stoppade aldrig ner den i eran postlåda...

GODJUL på er!

Kram

2008-12-24 @ 13:49:18
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0