Gott nytt år

Ja nu sitter man här, helt slut i både kropp och själ. Skulle verkligen behöva en relaxingweekend på ett spa eller nåt, utan barnskrik eller sysslor - och bara få vara! Det får väl bli senare nån gång, när lilleman är större och kan ha barnvakt. Men det skulle inte sitta helt fel alldeles precis nu! Tänk, sitta i ett bubblande bad, dricka ett glas kall coca-cola, få massage och behandlingar och sedan sova i ett halvt dygn, minst! Man kan väl iallafall få drömma?

Jag och Albin har tillbringat två dygn i Trolldalen hos hans mormor och morfar, som båda var ganska krassliga. Det går någon himla förkylning nu, nästan varannan man känner är ju dålig. Den kan hålla i sig länge, och dessutom komma tillbaka snabbt igen när man redan haft den. Flera jag umgått med den senaste veckan har varit dålig, så man får ju hålla tummarna på att jag klarar mig. Hur ska man orka med "mammarollen" om man blir superkrasslig? Nu menar ju jag alltså bara att det blir jobbigt, eftersom Albin är väldigt krävande och grinig, så isåfall skulle jag ju måsta ha hjälp. Men nä, får verkligen hoppas att jag har turen att klara mig från den skiten iallafall. Man är ju nog trött ändå.

Det var iallafall mysigt där hos mamma och pappa, åt, fikade, såg på teve och myste som vanligt...
Har provat ge honom gröt i två dagar men det var han inte så förtjust i. Det kan väl ta ett tag för vissa att vänja sig antar jag? Man får ha tålamod...

Idag har vi varit hos Albins farmor på middag, vi var ganska många. Det var god mat, gott fika, mysigt och roligt att träffa alla... Albin var grinig mest hela tiden. Han fick julklapp av Kennet & Jonna och av Stellan & Vicky - fina leksaker. TACK! Vi åkte vi hem vid halv sju...

Söta lilla E i full rulle  :)



Faster Elin med kusinerna Patrik & Evelina  :)


Albin somnade när vi åkte och sover fortfarande i sin bilstol, det är ju synd att det blir så varmt. Men jag stör honom inte när han sover, just eftersom han sover så lite och dessutom har ont i magen. "Väck inte den björn som sover" sägs det?
Det var skönt för oss båda. För mig som har lite huvudvärk var det skönt att få ha lite tyst en stund. Och så har jag ju inte kluddat något på den här bloggen på två dagar nu. Har helt enkelt varken haft tid eller ork... så nu får jag skriva av mig lite, och delge lite onödig information.

Nu vaknar gubben, får fortsätta senare. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0